Viličari s litij-ionskim baterijama: jesu li pogodni i za uporabu u hladnim skladištima?

Toyotine litij-ionske baterije posebno su dizajnirane kako bi zadovoljile potrebe električnih viličara za upotrebu u hladnim skladištima ili hladnjačama. Sustav nudi čvrst i izdržljiv dizajn, visoku kvalitetu pojedinačnih ćelija i modula te kompleksne sigurnosne komponente.

Litij-ionska tehnologija, koja je ugrađena u električne viličare i drugu logističku opremu za upravljanje skladištem, može biti vrlo korisna za vaše intralogističke procese. Ona je energetski učinkovita, omogućuje punjenje prema vašim radnim potrebama i nema pad u pogledu performansi. No je li jednako učinkovita i u radnom okruženju u kontroliranim temperaturnim uvjetima, primjerice u hladnjačama i hladnim skladištima?

Rukovanje smrznutom hranom: vrijeme je ključna varijabla

Litij-ionske baterije dobro su rješenje za skladišne operacije koje ovise o vremenu skladištenja ili isporuke, primjerice u logistici hrane. U toj industrijskoj grani rukuje se suhim asortimanom, svježim namirnicama i smrznutom hranom. Dok se suhi asortiman skladišti pri normalnoj sobnoj temperaturi, svježe namirnice poput mliječnih proizvoda, svježeg mesa ili svježe ribe, voća i povrća moraju se skladištiti na temperaturi između 2 i 8 stupnjeva C. U pravilu, ovi svježi proizvodi imaju kratak rok trajanja i stoga se moraju obraditi u najkraćem mogućem vremenu. Smrznuta hrana i sladoled, s druge strane, skladište se na nižim temperaturama od -18 stupnjeva C ili još nižim.

Izazov za viličare koji operiraju u hladnjačama

Za skladištenje i prijevoz namirnica ili robe u hladnijim temperaturnim uvjetima potrebni su posebni viličari i oprema za skladište sa zaštitom od kondenzacije. Kondenzacija se stvara kada viličari ulaze i izlaze iz hladnog područja. Vozače od hladnoće u hladnjačama pak štite grijane kabine te im pružaju udobnije radno mjesto.

Kako baterije viličara podnose hladnoću?

Olovne baterije za viličare

Vjerojatno vam je poznato da se baterije brže prazne pri niskim temperaturama čime gube na snazi. Općenito, što je temperatura niža, to je niži kapacitet baterije. Kapacitet olovne baterije za viličare najviši je pri temperaturi elektrolita od 30 stupnjeva C; no pri temperaturi elektrolita od -20 stupnjeva C dostupni kapacitet pada na 55 posto. Punjenje također traje dulje pri niskim temperaturama jer baterija slabo apsorbira energiju, a punjenje postaje nemoguće pri temperaturama ispod nule.

Stoga se olovne baterije za viličare moraju skladištiti i puniti pri sobnoj temperaturi. Za primjenu u hladnjačama ili hladnim skladištima, obično su potrebne dvije zamjenjive baterije, odnosno tri olovne baterije po uređaju. Uz to, troškovi održavanja olovnih baterija prilikom primjene u hladnjačama su veći, primjerice potrebno je više ulaganja kako bi se spriječilo nepovoljno strujanje zraka koje pogoduje razvoju vlage i prljavštine.

Litij-ionske baterije za viličare

Ono što mnogi upravitelji skladišta i operateri viličara ne znaju je da, čak i pri ekstremnim uvjetima, korištenje električnih viličara s litij-ionskih baterijama ima smisla iz nekoliko važnih razloga:

  • Litij-ionske baterije pružaju veću energetsku učinkovitost i nižu emisiju CO2
  • Rukovanje je jednostavno i sigurno
  • Potrebno je kraće vrijeme punjenja
  • Nema potrebe za zamjenskim baterijama
  • Tijekom punjenja ili rada nema potrebe za održavanjem ili ispuštanjem plinova
  • Zajamčen je siguran sustav s visokom dostupnošću
  • Poseban sustav prati temperaturu svake pojedinačne ćelije u bateriji
  • Mogućnost grijanja baterije za neprekidan rad u hladnjači:
  • Grijanje baterije je integrirano u svaki modul i aktivira se samo kada je potrebno kako bi se zaštitile ćelije od hlađenja
  • Litij-ionske baterije mogu se puniti u području dubokog zamrzavanja koliko god je potrebno

Toyotino litij-ionsko rješenje za hladna skladišta

Toyotine litij-ionske baterije posebno su dizajnirane kako bi zadovoljile potrebe električnih viličara za upotrebu u hladnim skladištima ili hladnjačama. Sustav nudi čvrst i izdržljiv dizajn, visoku kvalitetu pojedinačnih ćelija i modula te kompleksne sigurnosne komponente. To znači da je svaki pojedinačni modul, ali i cijeli baterijski sustav, zaštićen od prašine i vlage. Ovaj samostalan sustav ne iziskuje posebno održavanje i ne oslobađa plinove u okoliš tijekom punjenja ili rada. Time se eliminira potreba za dodatnom ventilacijom prostora za utovar, a operatori ne moraju nadopunjavati vodu niti rukovati s kiselinama.

Zahvaljujući zaštitnom poklopcu i toplini koja se generira tijekom rada, Toyotine litij-ionske baterije ne ohlade se brzo te zadržavaju standardne performanse čak i pri niskim temperaturama. Standardna litij-ionska baterija dolazi sa sustavom za upravljanje temperaturom koji nadzire temperaturu unutar ćelija modula. Ako se modul unutar litij-ionske baterije previše ohladi, vozač dobiva poruku upozorenja kojom ga obavještava da odveze viličar u toplije okruženje. Zaslugom navedene tehnologije, viličar može raditi na temperaturi od -10 stupnjeva C do 4 sata te na temperaturi od -30 stupnjeva C do 2 sata. Ako se viličar zbog potreba skladišnih operacija trajno koristi u hladnjači, pa čak i ako se puni tamo, dostupna je verzija za hladnjače s grijalicom baterije.

Toyotine litij-ionske baterije energetski su učinkovite. Tek kada temperatura modula padne ispod određene vrijednosti, dolazi do aktivacije sustava za grijanje baterije. Time se sprječava prekomjerno hlađenje baterije i smanjenje njenog kapaciteta. To ima pozitivan učinak na dostupnost baterije i operativne troškove, a povećava se i vijek trajanja uređaja. Zahvaljujući termalnom nadzoru i sustavu za grijanje baterije, viličar može stalno ostati u prostoru s ekstremno niskim temperaturama, čak i pri temperaturama do -30 stupnjeva C. Valja istaknuti i da se dodatni troškovi povećane potrošnje energije nadoknađuju uštedama zbog smanjenog trošenja baterije i uređaja.

Nekoliko završnih savjeta za bolju produktivnost vaših električnih viličara u hladnjačama

Da biste izbjegli zamagljivanje prozora viličara, spriječili koroziju i smanjili mehanički stres, posebno na brtvama i bateriji viličara, logistički procesi i vaše navike punjenja viličara trebaju biti takvi da na minimum svedete promjene temperature koje utječu na viličar i bateriju. U tu svrhu poslužit će vam integrirani sustav za upravljanje temperaturom koji nadzire temperaturu i napon u pojedinačnim modulima baterije te ih kontinuirano održava u optimalnom temperaturnom rasponu uz pomoć grijanja baterije.

Za uspješno punjenje litij-ionske baterije u hladnoj zoni, punjač i kabel trebaju biti zaštićeni od hladnoće ili ostati na toplijem području od barem +5 stupnjeva C te biti spojeni na uređaj putem dugog kabla. LED indikatori na najnovijem Toyota priključku za punjenje omogućavaju provjeru statusa punjenja. Ovaj sustav je osobito koristan kada se punjač nalazi izvan hladnjače jer viličar ostaje napajan tijekom punjenja. Na taj način moguće je zadržati grijanje kabine tijekom punjenja, što štedi značajan kapacitet baterije jer se kabina ne ohladi dok je viličar na punjenju.

Zaključno

Toyota viličari opremljeni litij-ionskim baterijama odgovaraju zahtjevima rada u hladnim skladištima ili hladnjačama zahvaljujući jedinstvenoj tehnologiji te jednostavnosti korištenja, brzom punjenju, mogućnosti grijanja i zadržavanju kapaciteta baterije.

Pokrenite vaše skladišne operacije u hladnim prostorima uz stručan savjet naših stručnjaka.

Više o Toyotinim rješenjima za hladna skladišta pročitajte na ovom linku.

Najnovije objave