Propitujemo mitove: 4 najčešće zablude o električnim viličarima 

Električni viličari Toyota

Električni viličari sve se više koriste u logističkim operacijama diljem svijeta. No unatoč rastućoj popularnosti, oko njih se i dalje vežu brojne zablude koje mogu odvratiti potencijalne kupce od ulaganja u ovu efikasnu i ekološki prihvatljivu tehnologiju. 

Električni viličari važan su alat u suvremenim skladišnim i logističkim operacijama, a pokreću ih električne baterije koje osiguravaju potrebnu snagu za rad. Ove baterije mogu biti olovno kiselinske ili litij-ionske, ovisno o potrebama korisnika.

I premda su električni viličari sve popularnije sredstvo za rad u logistici, okružuju ih brojni mitovi i zablude. Na ovom mjestu propitat ćemo 4 najčešća mita vezana uz električne viličare i otkriti činjenično stanje o njima.

Mit #1: Električni viličari ne pružaju jednake performanse kao viličari s unutarnjim izgaranjem 

Jedna od najraširenijih zabluda vezanih uz električne viličare jest da ne mogu pružiti jednako dobre performanse kao viličari pokretani motorima s unutarnjim sagorijevanjem. Ova predrasuda dolazi od ranijih iskustava logističara s manje snažnim električnim modelima ili jednostavno iz nepoznavanja suvremenih tehnologija.

No stvarnost je posve drugačija. Toyotini napredni električni modeli visoke voltaže konstruirani su tako da rade s performansama vrlo sličnima onima koje imaju viličari s unutarnjim sagorijevanjem. Veći napon direktno se prevodi u veću snagu, što rezultira povećanom brzinom vozila i izvedbe te većom snagom podizanja tereta. Moderne verzije električnih viličara mogu podići terete u rasponu od 1.2 do 5 tona, posjedujući pritom svu potrebnu snagu, brzinu, izdržljivost i pouzdanost za rad u zahtjevnim uvjetima, a sve to uz značajno smanjene emisije štetnih plinova.

Mit #2: Troškovi posjedovanja, korištenja i održavanja električnih viličara su previsoki 

Druga česta zabluda odnosi se na navodno preskupe troškove posjedovanja i održavanja električnih viličara, pri čemu mnogi smatraju da je početna, nešto viša investicija u bateriju električnog viličara ono što ovaj tip viličara čini manje isplativim. Ovakvo razmišljanje često zanemaruje dugoročnu ekonomsku korist posjedovanja električnog viličara. 

Pogledajmo što kažu činjenice. Kao prvo, električni viličari tijekom svog životnog vijeka  zahtijevaju manje održavanja zbog manjeg broja komponenti u odnosu na viličare s unutarnjim izgaranjem. Također često imaju duži životni vijek te time svojim vlasnicima omogućavaju duže korištenje. Za održavanje viličara s unutarnjim sagorijevanjem potrebno je redovito mijenjati filtre i ulje, dok električni viličari ne zahtijevaju ovu brigu, što može značajno smanjiti troškove održavanja viličara i angažmana radne snage. Uz to, električna energija obično košta manje po kilovat-satu rada, što rezultira nižim operativnim troškovima, a sve to može dovesti do optimalnog povrata investicije kod ulaganja u ovu tehnologiju. 

Mit #3: Električni viličari nisu efikasni u radu na otvorenom 

Brojne industrije, uključujući građevinarstvo, proizvodnju te transport blokova i cijevi, zahtijevaju angažman viličara koji trebaju raditi na otvorenom dok prevoze teške terete. Tradicionalno ove su industrije naginjale viličarima s unutarnjim sagorijevanjem. No, razvojem električnih viličara i njihovih performansi i to se promijenilo pa današnji električni viličari mogu jednako učinkovito funkcionirati na otvorenom kao i u skladištu ili opskrbnom centru.  

Moderne tvrtke poput Toyote razvile su specifične modele električnih viličara koji su podjednako uspješni u zatvorenom i otvorenom prostoru. Ovi modeli ne traže puno održavanja, imaju i niske emisije štetnih plinova dok su istovremeno efikasni u robusnim, vanjskim primjenama koje se tradicionalno vežu uz vozila s unutarnjim izgaranjem. Napredna tehnologija modernih električnih viličara omogućava im rad u različitim vremenskim uvjetima i na raznovrsnim podlogama. 

Mit #4: Električni viličari ne mogu podići jednako teške terete 

Ova zabluda ne samo da nije točna, već može spriječiti kupce da prijeđu s viličara s unutarnjim sagorijevanjem na električne. Suvremeni električni viličari mogu podići terete do čak 18 tona. Konstruirani su i testirani tako da sigurno podižu teške terete na određenu visinu podizanja, rame uz rame s viličarima s unutarnjim sagorijevanjem. 

Ova sposobnost podizanja teških tereta čini električne viličare prikladnima za najzahtjevnije industrijske primjene, od skladištenja velikih strojeva do rukovanja masivnim građevinskim materijalima. A kombinacija snage i preciznosti, koju isporučuju moderni električni viličari,  može nadmašiti očekivanja onih koji još uvijek smatraju da je električna tehnologija ograničena na lakše poslove. 

Zaključno 

Električni viličari postaju sve popularniji alat u logistici, a nalaze primjenu u najrazličitijim  industrijama. Kombinacija ekološke prihvatljivosti, ekonomičnosti i vrhunskih performansi, koje ih odlikuju, čini električne viličare izvrsnom investicijom za budućnost tvrtki koje se bave skladišnim i logističkim operacijama. 

Ako i vi razmišljate o nabavci električnih viličara kao putu prema održivijoj i profitabilnijoj budućnosti vašeg poslovanja, slobodno se obratite našim logističkim stručnjacima za stručan savjet i preporuku. 

Najnovije objave