Pogled u budućnost: koje su prednosti Toyota viličara na vodik?

Toyota viličari sa sustavom gorivih članaka na vodik najbolji su izbor za veće flote logističkih vozila smještenih na jednoj lokaciji. A preporučuju se i za skladišne operacije kod kojih viličari rade tijekom više smjena te kod logističkih operacija pojačanog intenziteta.

U gotovo svim gospodarskim djelatnostima sve više se koriste tehnologije s niskom emisijom ugljičnog dioksida. U većini slučajeva riječ je o prijelazu s fosilnih goriva na električni pogon. Kao rezultat toga došlo je do povećane potražnje za sustavima koje pokreće električna energija i infrastrukturom koja ih podržava. Pomislite samo na mnoštvo energetskih stanica za punjenje električnih automobila koje su se pojavile u posljednje vrijeme.

Sličan trend zahvaća i skladišne operacije koje sve više prelaze na električne izvore energije, no ne žele da ih ograničava vrijeme potrebno za punjenje baterija. U tom smislu odlično su rješenje Toyotini viličari na vodik sa sustavom gorivih članaka. Ovi viličari pune se za 2 do 3 minute te imaju nultu stopu emisije ugljičnog dioksida kada se koristi “zeleni vodik”. Sam vodik jednostavno se pohranjuje na skladištu dajući onome koji ga koristi dobru kontrolu nad postojećim zalihama.

Čak 90 posto Toyota viličara je na električni pogon, najviše s litij-ionskim baterijama te potom pogonom na vodik. Ovaj posljednji i nije posve nova tehnologija kako biste možda pomislili budući da Toyotino iskustvo s pogonom na vodik seže dulje od 15 godina.

Kako funkcionira sustav gorivih članaka u Toyota viličarima na vodik?

Sustav gorivih članaka (ili ćelija) za viličare na vodik sastoji se od paketa gorivih članaka, visokotlačnog spremnika s vodikom (350 bara), litij-ionske baterije za pohranu dodatne energije te ventilatora. Sve je to upakirano u sklop veličine klasične olovne baterije i može se instalirati relativno brzo u konvencionalni električni viličar.

Izvor fotografije: Toyota media

Unutar paketa gorivih članaka vodik se miješa sa zrakom gdje reagira s kisikom kako bi proizveo vodu. Tijekom kemijske reakcije oslobađa se električna energija koja se sprema i koristi kao pogon električnih motora koji napajaju propulzivni, ali i druge sustave u samom viličaru. Ako vas zanima detaljniji opis sustava gorivih članaka za viličare na vodik, kliknite na ovaj link s najčešćim pitanjima i odgovorima.

Trebaju li vam viličari na vodik za vaše skladišne operacije – saznajte iz 6 kratkih pitanja

Upravljate skladišnim operacijama, no niste sigurni je li tehnologija gorivih članaka pravi izbor za vas? Odgovor potražite prolaskom kroz 6 kontrolnih pitanja. Ako je vaš odgovor “ne” na svako od tih pitanja, po svoj prilici trebali biste potražiti drugi izvor energije za vaše viličare. No što je više vaših potvrdnih odgovora, to je veća vjerojatnost da su viličari na vodik s gorivim člancima pravi izbor za vaše logističke potrebe.

Pitanje #1: Jesu li vaši viličari u konstantnoj uporabi?

Ako vaše skladišne operacije zahtijevaju rad u više smjena pri kojima viličare koristite tijekom cijelog dana, pronalazak vremena za punjenje baterija može biti pravi izazov. No zahvaljujući izrazito kratkom vremenu punjenja, koje traži sustav gorivih članaka, trebat će vam svega 2 do 3 minute za nadopunu viličara na vodik, što će se gotovo idealno uklopiti u vaš gusti raspored logističkih operacija.

Pitanje #2: Obavljaju li vaši viličari posao visokog intenziteta?

Logističke operacije visokog intenziteta imaju veće potrebe za energijom što znači da se viličari u tom slučaju trebaju češće puniti energijom. Nasreću, sustav gorivih članaka i ovdje pritječe u pomoć budući da kratko vrijeme punjenja znači da su vaši zastoji u logističkom procesu svedeni na minimum.

Pitanje #3: Ima li vaša tvrtka zacrtane ekološke ciljeve?

Brojne tvrtke i kompanije nastoje smanjiti emisiju štetnih ispušnih plinova na prihvatljivu razinu, često puta i zakonski propisanu. Sustav gorivih članaka može biti veliki korak u tom smjeru. Kada koristite “zeleni vodik”, gorivi članci ne proizvode štetne emisije te imaju nulti otisak ugljičnog dioksida.

Pitanje #4: Posjedujete li u vašoj floti i vučna vozila?

Veće flote logističkih vozila koje se sastoje od viličara i vučnih vozila mogu koristiti isti spremnik, odnosno “dozator” vodika te na taj način uštedjeti vrijeme, prostor i operativne troškove.

Pitanje #5: Koristite li viličare za rad na hladnom?

Za razliku od viličara s olovnim baterijama, sustav gorivih članaka nesmetano radi pri nižim temperaturama bez gubitka učinkovitosti.

Pitanje #6: Posjedujete li infrastrukturu za napajanje vodikom?

Tvrtke koje u voznom parku imaju druga vozila pokretana vodikom jednostavno se prebacuju na viličare sa sustavom gorivih članaka tako da nema dodatnih troškova za prilagodbu.

Odakle dolazi vodik?

Vodik za industrijsku namjenu izdvaja se iz drugih elemenata ili molekula gdje se pojavljuje (npr. u vodi, ugljikovodiku ili biomasi). Dvije najčešće metode izdvajanja vodika su parno reformiranje i elektroliza. Od njih se elektroliza smatra najčišćim procesom. Ako se elektroliza obavlja uz pomoć obnovljivih izvora energije (kao što je to solarna), finalni produkt se kvalificira kao “zeleni vodik”.

Možete li i vi proizvesti vodik?

Odgovor je potvrdan. Posjedujete li elektrolizator možete u vlastitom pogonu izdvojiti ovaj element. A možete ga distribuirati preko nadzemnih ili podzemnih cijevi, boca za plin ili posebnih prikolica. To znači da se pohrana vodika i njegova nadopuna može obavljati unutar skladišta ili izvan njega.

Četiri prednosti gorivih članaka na vodik

Održivost: viličari na ovaj pogon operiraju bez emisija CO2. Jedini otpadni proizvod koji nastaje je destilirana voda. Upotrebom “zelenog vodika” cijeli životni ciklus tehnologije ostaje neutralan po okoliš. A budući da ne proizvode toksične kemikalije, Toyota viličari na vodik su sigurniji za ljudske operatere.
Pouzdanost: spremnici za vodik imaju dug vijek trajanja s malo potreba za održavanjem. Tijekom upotrebe ne dolazi do gubitka učinkovitosti, a oportuno punjenje je izvedivo bez utjecaja na životni vijek baterije.
Produktivnost: punjenje traje samo 2-3 minute i nema potrebe za izmjenom baterije. Vodik se može skladištiti na više načina i ne zahtijeva namjensko područje za pohranu ili ventilacijski sustav. Zato se sustav gorivih članaka smatra vrlo produktivnim izborom.
Fleksibilnost: ponovno punjenje viličara vodikom možete obavljati unutar ili izvan skladišta, u bilo koje vrijeme i pri nižim temperaturama. Spremnike je lako modificirati za postojeće viličare koje imate u voznom parku, a ne zahtijevaju veliki prostor.

Izvor fotografije: Toyota media

Isplati li se tehnologija gorivih članaka kao investicija?

Prelazak na viličare s gorivim člancima na vodik zahtijeva određene izdatke za infrastrukturu, no ta se investicija odmah počinje vraćati kroz svakodnevne uštede u operativnim troškovima. Koliko traje taj proces ovisi o prirodi vaših logističkih operacija. Najbolje je unaprijed napraviti analizu prije negoli prijeđete na vodik kao pogonsko gorivo.

Kada pogon na vodik donosi najbolje rezultate?

Općenito govoreći, sustavi gorivih članaka s pogonom na vodik najbolji su izbor za veće flote vozila smještenih na jednoj lokaciji. Skladišne operacije kod kojih viličari rade tijekom više smjena ili gdje su potrebne češće zamjene baterija također su idealne za viličare na vodik.

Uzmite u obzir i druge faktore prije nego što se odlučite na prelazak. Svakako prođite kroz kratki upitnik iz gornjeg dijela članka koji će vam pomoći da lakše donesete odluku. 

Obratite nam se s povjerenjem i naš će vam tim logističkih stručnjaka pružiti dodatne informacije o Toyota viličarima na vodik te prednostima njihove uporabe.

Više informacija o sustavima gorivih članaka saznajte na ovom linku.

Najnovije objave