Rješenja za 4 česta problema koje susrećemo u skladišnim operacijama

Rješenja za 4 česta problema koje susrećemo u skladišnim operacijama

Skladišne operacije podrazumijevaju premještanje brojnih proizvoda, kutija i drugih predmeta, a to otvara mogućnost pojavljivanja grešaka u radnom procesu. Ove pogreške mogu značajno utjecati na uspješnost poslovanja, krajnji rezultat te pad produktivnosti.

Što možemo učiniti kako bismo smanjili utjecaj tih grešaka ili ih posve uklonili, odnosno kako postići optimizaciju skladišnih procesa i bolje upravljanje zalihama?

U ovom članku navodimo 4 česta problema koji se javljaju tijekom obavljanja skladišnih operacija te vas upućujemo na neka strateška rješenja uz pomoć kojih možete postići kvalitetniju optimizaciju skladišta. 

Ti problemi su:

  • nedovoljna pripremljenost za sezonske zahtjeve tržišta,
  • neučinkovito predviđanje potreba za radnom snagom,
  • loš raspored operacija unutar skladišta,
  • nezadovoljavajuće upravljanje skladišnim inventarom i zalihama.

1. Nedovoljna pripremljenost za sezonske zahtjeve tržišta

Tijekom određenih razdoblja godine neki su proizvodi traženiji od drugih. To znači da potražnja za njima može fluktuirati pa se skladišta trebaju pripremiti na povećanu potražnju određenih proizvoda.

Velika iznenadna potražnja može biti štetna za vaše skladište ako ono nema dovoljnu radnu snagu koja bi se mogla nositi s povećanim volumenom narudžbi kupaca. Posljedično tome, skladišta trebaju potrošiti više novca na dodatne troškove radne snage ili u nekim slučajevima smanjiti broj narudžbi kako bi ih se moglo isporučiti.

I jedan i drugi rezultat mogu naštetiti poslovnoj bilanci skladišta.

Postoje različiti načini na koje se skladišta mogu bolje pripremiti za povećanu sezonsku potražnju te osigurati da posluju glatko i kada nastupi vrhunac sezone.

Automatizirani skladišni procesi su prvo rješenje problema. U njih ubrajamo automatski vođena  vozila (AGV), tj. automatizirane viličare i shuttleove koji mogu poboljšati vaše operacije te obaviti dodatne zadatke u slučaju neočekivanog povećanja potražnje. 

Drugo rješenje je učinkovito predviđanje potreba za radnom snagom, što mnoge tvrtke previde.

2. Neučinkovito predviđanje potreba za radnom snagom

Nepripremljenost za veću sezonsku potražnju obično je vezana uz neučinkovito predviđanje potreba za radnom snagom.  

Vrlo je važno predvidjeti koliko će radnih sati trebati vašim zaposlenicima da u budućnosti zadovolje potrebe fluktuirajuće potražnje kako bi se postigla optimizacija skladišnih procesa.

Neučinkovito predviđanje obično postaje problem kada tvrtke nemaju odgovarajuću tehnologiju koja će im osigurati točan pregled stanja i podatke.

Sustav upravljanja skladištem (WMS) može riješiti ovaj problem tako što će osigurati jedinstven izvor informacija. On može povećati vidljivost radnih procesa i protoka proizvoda kroz skladište te pomoći kod uočavanja neučinkovitosti te usmjeriti pažnju na promjene koje se događaju u potražnji.

3. Loš raspored operacija unutar skladišta

Raspored operacija unutar skladišta također može pridonijeti problemima koji nastaju tijekom obavljanja skladišnih procesa. Ako raspored operacija nije optimiziran, on može rezultirati povećanim gubicima, izgubljenom produktivnosti i povećanim brojem nesreća u skladištu.

Neke procjene kažu da gubici od ozljeda ili bolovanja uzrokovanih radnim uvjetima dosežu milijarde dolara godišnje. To znači da skladišta trebaju poduzeti mjere kako bi se unaprijedio raspored radnih procesa i izbjegli dodatni troškovi.

Uz to, optimizirani raspored skladišnih operacija može poboljšati radni učinak. Vaša će radna snaga osjetiti da može dati maksimum od sebe u sigurnijem radnom okolišu, posebice tijekom zahtjevnijih razdoblja godine.

Koje prakse optimizacije radnih procesa u skladištu postoje te koji učinak mogu imati na vaše poslovanje saznajte na ovom linku.

4. Nezadovoljavajuće upravljanje skladišnim inventarom i zalihama

Bez dobre kontrole nad stanjem vašeg inventara na skladištu, to može rezultirati gubicima u profitabilnosti i nezadovoljavajućem iskorištavanju skladišnog prostora, a sve to odrazit će se i na negativne rezultate poslovanja.

Loše upravljanje inventarom i zalihama može biti uzrok mnogih problema. Ono može utjecati i na to da vaše operacije imaju premalo ili previše raspoloživog inventara. Premalo inventara može dovesti do nezadovoljstva naručitelja, a previše inventara će potencijalno povećati vaše gubitke.

Za uspješne skladišne operacije važno je u svakom trenutku osigurati optimalan pregled  inventara na skladištu. Samo na taj način bit ćete pripremljeni za promjene u sezonskoj potražnji te iskoristiti puni potencijal radne snage. Postoji nekoliko načina kojima možete unaprijediti upravljanje skladišnim inventarom i zalihama, a posjedovanje odgovarajuće tehnologije je možda i najvažnije.

Rješenja kao što su sustavi za praćenje zaliha i označavanje inventara te skladišna automatizacija dizajnirani su za bolje praćenje i protok proizvoda koji prolaze kroz skladište. Na taj način poboljšava se isporuka proizvoda kao i svi ostali integralni skladišni procesi. Kako unaprijediti kontrolu i preglednost skladišnog inventara možete saznati na ovom linku.

U ovom članku naveli smo 4 najčešća problema koja susrećemo u skladišnim operacijama. Njih je dakako više, no obratite li se nama za stručnu pomoć i suradnju pomoći ćemo vam da se  lakše nosite sa svim izazovima vaših skladišnih operacija.

Implementacijom naših automatiziranih rješenja unaprijedit ćete vaše poslovanje, postići bolju optimizaciju skladišnih procesa te lakše dosegnuti zacrtane poslovne ciljeve.