20 godina Toyotina Sustava aktivne stabilnosti: Razlog vrhunske pouzdanosti Toyota viličara

20 godina Toyotina Sustava aktivne stabilnosti: Razlog vrhunske pouzdanosti Toyota viličara

Pouzdanost, sigurnost, povjerenje sinonimi su za Toyotin legendarni sustav aktivne stabilnosti koji već više od 20 godina podiže razinu sigurnosti za vozače viličara, teret koji se prevozi i okolnu skladišnu opremu i ljudstvo.

Svaki vozač viličara prolazi kroz poseban sigurnosni trening kako bi se osigurala maksimalna sigurnost i učinkovitost skladišnih operacija koje vozač tijekom radnog vremena izvodi. Nažalost, ponekad se i najučinkovitiji i najpouzdaniji operateri viličara nađu u situaciji koja ih stavlja u neugodnu opasnost od prevrtanja vozila pa čak i zadobivanja ozljeda.

Da bi se preveniralo ove neželjene situacije, Toyota je u većinu svojih viličara ugradila patentirani Sustav aktivne stabilnosti (SAS). Riječ je o učinkovitom sustavu za viličare koji očitava 3.000 podataka u sekundi kako bi detektirao potencijalno opasnu situaciju ili mogućnost nastanka nesreće. U trenutku kada sustav otkrije potencijalni sigurnosti rizik, Toyotin SAS sustav aktivira jednu od dvije glavne opcije koje poboljšavaju bočnu i longitudinalnu stabilnost samog viličara.

Odmah na početku upoznat ćemo vas s dva važna podsistema unutar Toyota SAS sustava koji štite od bočnog i longitudinalnog prevrtanja. To su Sustav aktivne kontrole stražnje stabilnosti te Aktivni sustav kontrole krana.

Sustav aktivne kontrole stražnje stabilnosti

Sustav aktivne kontrole stražnje stabilnosti, koji djeluje kao podsustav SAS-a, koristi patentirani SAS Swing Lock cilindar koji daje neusporedivu bočnu stabilnost pri skretanju uz pomoć automatskog zaključavanja pokreta zamaha stražnje osovine. Sustav u trenutku aktivacije "zaključava" viličar u sigurniji položaj, tj. stavlja ga iz trokutastog u četverokutni položaj sila, čime se smanjuje opasnost od bočnog prevrtanja viličara. Princip djelovanja sustava prikazan je na slici niže.

Aktivni sustav kontrole krana - SAS Mast Control

Još jedan važan podsistem Toyotina SAS sustava je SAS Mast Control. Kada detektira rizik od longitudinalnog prevrtanja, funkcija SAS Mast Control, odnosno Aktivni sustav kontrole krana, uključuje nadzor brzine prednjeg ili stražnjeg trzaja.

Prilikom aktivacije, kontrola prednjeg trzaja detektira težinu tereta i produženu visinu krana te tada smanjuje maksimalnu brzinu i kut krana kako bi stabilizirao vozilo.

Time se gibanje krana svodi na najmanju moguću mjeru, što operaterima omogućava brže skladištenje ili preuzimanje paleta na visinama.

Toyotin Sustav aktivne stabilnosti prvi je i jedini sustav takve vrste u području skladišne logistike te je prihvaćen kao jedan od najvažnijih sigurnosnih izuma u ovom segmentu. Razlog je tome taj što Toyotin SAS sustav štiti najvrjedniju komponentu skladišnih operacija - vozače viličara.

Kako Toyotin Sustav aktivne stabilnosti štiti operatere?

Toyotini inženjeri razvili su dinamičan sustav za sigurnost viličara koji se sastoji od 10 senzora, 3 aktuatora i jedne kontrolne jedinice koji zajedno štite vozača, teret i okolnu opremu unutar skladišta te u isto vrijeme omogućavaju učinkovitije logističke operacije. Sustav aktivne stabilnosti kontinuirano nadzire sve operativne funkcije viličara te automatski uključuje zaštitne mehanizme kada je to potrebno.

Sustav je kao standard ugrađen u većinu Toyota viličara još od 1999. godine kako bi omogućio maksimalnu sigurnost u radu vozača viličara. Sustav aktivno štiti vozača zahvaljujući svojim podsustavima kao što je Active Mast Control sa Swing-Lock cilindrom. Ove funkcionalnosti osmišljene su kao dodatna zaštita stručno obučenim vozačima viličara i kao takve podižu razinu sigurnosti na višu razinu prilikom izvođenja skladišnih operacija.

Toyotin SAS sustav štiti vozača u nekoliko situacija:

- od bočnog i longitudinalnog prevrtanja,
- aktivira se kod neprilagođene brzine vozila prilikom skretanja,
- pojačava sigurnost prilikom podizanja tereta na visinu. Da bi spriječio bočno prevrtanje, Toyotin sustav transformira sigurnosni trokut sila u sigurnosni četverokut, koji inače ne bi bio ostvariv na vozilima s 3 kotača kao što su viličari. Princip smo već pojasnili u prvom dijelu teksta.

Sljedeći potencijalni problem je neprilagođena brzina viličara prilikom skretanja, što je glavni rizični faktor za bočno prevrtanje vozila odnosno viličara i nesreće na poslu. Ovdje u pomoć priskače Funkcija smanjenja brzine pri zakretanju (Speed Reduction When Cornering) koja preuzima primat nad ručnim komandama vozača ograničavajući brzinu vozila i time štiti vozača i viličar od mogućeg prevrtanja.

Neke od potencijalno najopasnijih situacija korištenja viličara događaju se prilikom podizanja tereta na visinu. Podsustavi za kontrolu prednjeg kuta i kontrolu stražnjeg kraja pomažu u tom smislu kod zaštite od prednjeg prevrtanja ili ispadanja tereta s krana.

Sigurnost operatera na prvom je mjestu svih SAS značajki Toyota viličara pa ne čudi što Toyota ulaže velika sredstva i napore u poboljšanje sigurnosti samih vozila.

Pouzdanost i veća sigurnost koju skladišnim operacijama pruža Toyotin Sustav aktivne stabilnosti samo je jedan razlog zašto biste trebali investirati u Toyotine viličare s ovim sustavom. Drugi značajan razlog je financijska isplativost.

Toyotin Sustav aktivne stabilnosti donosi financijske prednosti

I ovdje je jednostavno izračunati dobitke. Ukupni trošak kojeg "skrive" nesreće viličara tijekom izvođenja logističkih operacija daleko više nadmašuju ulaganja u Toyota viličare opremljene SAS sustavom koji zahtijeva minimalni izdatak za održavanje. Koliko iznosi taj minimum?

Sustav aktivne stabilnosti ne zahtijeva gotovo nikakvo održavanje. U stvari, kada se izračuna prosječan trošak SAS sustava za sve viličare na tržištu, ispada da je godišnji izdatak tek 17 dolara godišnje.

Usporedite sada tih 17 dolara s troškovima samo jednog prevrtanja viličara ili oštećivanja vrijednog tereta. Ako vam Toyotin SAS sustav prevenira samo jednu nesreću, već to će značiti da ste izbjegli 1000 puta veći trošak za njeno saniranje od troška godišnjeg održavanja Toyota SAS sustava!

Uz samo 17 dolara godišnjeg ulaganja Sustav aktivne stabilnosti najekonomičnija je odluka koju možete donijeti za vaše logističke operacije. A budući da ovaj sustav dolazi ekskluzivno s Toyota viličarima, to je još jedan razlog da vaše skladišne operacije pokrenete najsigurnijim logističkim vozilima na tržištu - upravo Toyota viličarima.

Više informacija o naprednim značajkama Toyotina Sustava aktivne stabilnosti i ponudi Toyota viličara saznajte od naših stručnjaka.

Dodatne informacije o Toyota Sustavu aktivne stabilnosti saznajte na ovom linku.